گاز نیتروژن در تایر در ماشین

 

1. هوای معمولی دارای 21% اکسیژن، 78% نیتروژن و 1% گازهایی هم چون ازت، آرگون و مقداری رطوبت (به واسطه وجود اکسیژن است.) بنابراین، حذف اکسیژن موجب حذف رطوبت خواهد شد که موجب کاهش اثر خورندگی و اکسید شدن اجزای فولادی است.

2. نیتروژن در فرآیند احتراق شرکت نمی کند. پس از نظر ایمنی ارجح است.

3. ملکول های نیتروژن نسبت به اکسیژن بزرگتر هستند پس خطر فرار ملکول های بزرگتر از تایر و کاهش فشار باد لاستیک، کمتر است.

4. نیتروژن، گرما را زودتر از دست می دهد. در واقع می توان نتیجه گرفت که ترکیدگی لاستیک بر اثر افزایش دما یا انبساط گاز درون لاستیک، کمتر اتفاق خواهد افتاد.

/ 2 نظر / 22 بازدید
معروف زاده

سلام ولی من شنیدم که برای فصل زمستان و سرما مناسب نیست

مونوپاد

از سایت بسیار خوبتون ممنونم موفق باشید